Toegankelijkheid
Wij willen dat iedereen, zonder uitzondering, toegang heeft tot onze online informatie. Wij willen dat iedereen alle informatie kan lezen en begrijpen, zodat iedereen gemakkelijk gebruik kan maken van onze diensten. Daarom letten wij op onze digitoegankelijkheid en verbeteren wij deze als het nodig is.
Wat we doen om toegankelijk te blijven
Er zijn af en toe kleine aanpassingen nodig om toegankelijk te blijven. Dit zijn met name technische wijzigingen die de leverancier van de website (Shift2, voorheen SIM) oplost nadat wij ze melden.
Om de toegankelijkheid ook in de toekomst te blijven borgen:
- voeren wij geregeld intern controles uit:
- de adviseur Communicatie controleert nieuwe en gewijzigde content en
- voert jaarlijks een (steekproef)controle uit op de bestaande content op digitoegankelijkheid (WCAG versie 2.1 niveau AA) inclusief begrijpelijke taal B1 (niveau AAA);
- laten wij periodiek de digitoegankelijkheid toetsen
- door gebruikers en/of
- door onafhankelijke deskundigen;
- zetten wij geen documenten op de website die niet toegankelijk zijn;
(moeten wij door bijvoorbeeld een wettelijke verplichting een document op de website aanbieden dat niet digitoegankelijk is, dan zetten wij erbij dat u dit document op papier bij ons kunt opvragen); - trainen wij medewerkers:
- alle medewerkers hebben een training "schrijven op B1 niveau" gevolgd;
- nieuwe medewerkers volgen een e-learning B1 en een interne workshop
- de webmasters hebben een training digitoegankelijkheid gevolgd;
U loopt toch tegen een probleem aan?
Heeft u ondanks de maatregelen die wij hebben genomen een probleem met toegankelijkheid op onze website? Laat het ons dan meteen weten: feedback@isd-kompas.nl
Wat kunt u van ons verwachten?
- We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
Toegankelijkheidsverklaring
Het eerste uitgebreide onderzoeksrapport (uitgevoerd door Cardan na de bouw van onze website) van 2021 vindt u hieronder.
Intussen hebben wij in 2023 een tweede onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren door Vincent Klinckhamers.
Er is een technisch issue geconstateerd dat door de leverancier van de website (Shift2 voorheen SIM) is opgelost.
Digitoegankelijkheid Onderzoeksrapporten
Onderzoeksrapporten door externe deskundigen.