Digisterker
Als u meer wilt weten en leren over het bezoeken van websites van de overheid en het gebruik van uw Digid, dan is de crusus Digisterker iets voor u.
Digisterker: werken met de e-overheid
Aangifte doen bij de Belastingdienst. Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die u steeds meer via internet regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Dit kan lastig zijn, vooral als u nog niet zo handig bent met een computer en met internet. Daarom heeft Stichting Digisterker de cursus ‘Werken met de e-overheid’ gemaakt.
U leert in deze cursus hoe u zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunt regelen.
Waar kan ik de cursus volgen?
Ga naar een bibliotheek bij u in de buurt en vraag waar en wanneer precies de volgende cursus start.
Zij helpen u verder.
Wat leer ik precies in deze cursus?
U leert stap voor stap om steeds meer zelf via internet te regelen. Hoe kunt u informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kunt u iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.
De cursus bestaat meestal uit 4 bijeenkomsten. Gecertificeerde docenten leggen de verschillende onderwerpen uit en begeleiden u ter plekke achter het scherm.
Bij de start van de cursus ontvangt u een werkboek.
De cursus ‘Werken met de e-overheid’ behandelt de e-overheid in brede zin. Dus zowel websites van de landelijke overheid, zoals svb.nl. , maar ook de gemeentelijke websites, zoals bijvoorbeeld beekdaelen.nl
De cursus is ingedeeld in modules
In 4 bijeenkomsten komen de modules aan bod. Denk hierbij aan:
- het aanvragen en gebruiken van DigiD;
- het zoeken en vinden van informatie op overheidswebsites;
- het aanvragen van bijvoorbeeld een toeslag
- het (digitaal) maken van een afspraak;
- het gebruiken van persoonlijke omgevingen van overheidsorganisatie (zoals Mijn toeslagen, werk.nl en MijnOverheid).